*مدرسه رشدنو *
 
کلی لذت و شادی برای کودکان و نوجوانان
به وبلاگ تفریحی * عماد آرس * خوش آمدید !

 

مجتمع آموزشی ، پرورشی و پژوهشی غیردولتی

* رشدنو *

 
درباره 

در سال تحصیلی 73-1372 دبستان غیردولتی رشدنو تأسیس گردید. در تیرماه سال 1374 مقطع راهنمایی نیز شروع به فعالیت نمود. مقطع دبیرستان آن نیز در سال تحصیلی 79-1378 افتتاح شد. هم‌اکنون این مجتمع در سه مقطع؛ ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان فعالیت دارد. 

از آنجا که هدف اصلی این مرکز تربیت دانش آموز سالم (روحی و جسمی)، بافرهنگ، دین‌دار و ممتاز آموزشی است، راه‌کارهای اساسی و نوین در جهت نیل به اهداف فوق همواره مدنظر مؤسسان این مجتمع قرار داشته است. سیاست بنیان‌گذاران مجتمع رشدنو در راستای کارهای نوین و کارآمد منتهی به همکاری و مشارکت با مجموعه موفق نخبگان علامه طباطبایی تهران، پیشتاز در عرصه نوین آموزشی و فرهنگی گردیده است. مجتمع فرهنگی آموزشی پژوهشي رشدنو در امتداد موفقیت‌های گذشته خود و در طرحی مشترک و نو با مجتمع موفق فرهنگی آموزشی پژوهشی نخبگان علامه طباطبایی تهران، اقدام به اجرای سیستم‌های آموزشی و فرهنگی نوین در شهر کرج از سال تحصیلی 90-1389 نموده است. از اهداف بارز اين مجموعه، ايجاد اشتغال براي افراد خلاق و تحصيلكرده و نيز ايجاد فضايي مناسب جهت رشد خلاقيت جوانان و نوجوانان اين مرزوبوم مي‌باشد.

خلاصه طرح ها و برنامه های مدرسه 

برگزاري اردوهاي بازديدي، آموزشي، فرهنگي، تشويقي و تفريحي به ويژه اردوي چند روزه ساري در مجتمع فرهنگي توريستي وزارت كشور

-طرح مكالمه زبان

-برگزاري جشن تولد دانش آموزان

-برگزاري نماز جماعت و كلاس‌هاي قرآن

-برگزاري مراسم زيارت عاشورا هر پنجشنبه در هر سه مقطع با توجه به مشاركت دانش آموزان به عنوان باني

-اجراي طرح «كيف در مدرسه» ويژه مقطع دبيرستان

-استخدام و بكارگيري مسئولين پايه‌هاي آموزشي

-برگزاري آزمون‌هاي مستمر هفتگي و ماهيانه در كنار آزمون‌هاي ترم اول، ميان ترم و پايان ترم

-برگزاري آزمون‌هاي جامع هم‌راه از سوم ابتدايي تا سوم دبيرستان و آزمون‌هاي قلم‌چي ويژه پيش دانشگاهي

-تهيه، تكثير و توزيع جزوات آموزشي و كمك آموزشي

-برگزاري كلاس‌هاي المپياد

-برگزاري كلاس‌هاي تيزهوشان

-اجراي سرود توسط گروه سرود راهنمايي در حضور مسئولين سپاه ناحيه كرج

-اجراي طرح ملاقات مستقيم اوليا با مربيان در دو مرحله

-برگزاري كلاس‌هاي تربيت بدني در سالن‌هاي ورزشي استاندارد

-اهداي جوايز به دانش آموزان برتر فرهنگي، هنري، ورزشي، علمي و حتي پيشرفت علمي در چند مرحله

-شركت در مسابقات قرآن، نماز، فرهنگي، هنري، تربيت بدني، علمي، المپياد و ... در سطوح منطقه، استاني و كشوري

-برگزاري كلاس‌هاي رباتيك و شركت در جشنواره مسابقات رباتيك

-برگزاري مسابقه رباتيك دانش آموزان راهنمايي در حياط مدرسه

-برگزاري كلاس‌هاي مهارت‌هاي ICDL

-برگزاري شكوهمند همايش انجمن اوليا و مربيان دبيرستان و مراسم تجليل از فارغ التحصيلان سال گذشته

-برگزاري مراسم ويژه محرم در طرحي مشترك بين مقطع راهنمايي و دبيرستان

-فضاسازي و تبليغات مناسب ويژه ايام الله و روزهاي ملي و مذهبي

-برگزاري جلسات مستمر كادر  جهت هماهنگي و سياست‌گذاري امور جاري به صورت روزانه‌، هفتگي و حتي ماهيانه

-تشكيل صندوق دبيران و پرسنل مجتمع

-كسب مقام چهارم كشوري و رتبه اول استاني و منطقه‌اي

-ارايه دفتر برنامه‌ريزي و پيگيري مستمر فعاليت دانش‌آموزان

-ارتباط با اولياي دانش‌آموزان

-اجراي دقيق آيين‌نامه آموزشي و فرهنگي

-ارتقاي سيستم آموزشي از طريق گزينش علمي دبيران و دانش‌آموزان

-مشاوره فردي دانش‌آموزان و خانواده‌ها

 

1- درباره دبستان غیر دولتی رشدنو

 

سخنان مدیر

خانم فتانه زارعي مدير مقطع ابتدايي و از اعضاي هيئت موسس مجتمع. ايشان از سال 1367 وارد آموزش و پرورش شده و پس از كسب افتخارات گوناگون و چندين سال انتخاب به عنوان معلم نمونه، اينك با مدرك كارشناسي آموزشي به عنوان مديريت دبستان رشدنو فعاليت مي‌نمايد.

- توجه به مسايل تربيتي و عقيدتي و همچنين برگزاري شايسته‌ي مناسبت‌هاي مذهبي و ملي از جمله فعاليت‌هاي پررنگ دبستان مي‌باشد. ضمن اينكه از لحاظ آموزشي علاوه بر برگزاري آزمون‌هاي ميان‌ترم، يك سري آزمون‌هاي جامع هم برگزار مي‌شود. اين مدرسه، فعاليت پرشوري در زمينه‌هاي فرهنگي هنري دارد. در همين راستا از استاد مطرح خوشنويسي براي تعليم دانش آموزان دعوت شده است. در خصوص علوم رباتيك نيز كارهاي خوبي انجام شده و افتخارات زيادي در اين زمينه به دست آورده‌ايم. كلاس‌هاي آموزش زبان انگليسي و اختصاص سالن ورزشي سرپوشيده براي ساعات ورزش از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده اين مدرسه مي‌باشد. دانش آموزان از پايه سوم ابتدايي با علوم رباتيك كه تركيبي از علوم كامپيوترالكترونيك و مكانيك است آشنا مي شوند. در ضمن دانش آموزان از پايه اول ابتدايي هفته اي سه روز كلاس مكالمه زبان دارند.
- با ثبت و آناليز تمامي امتيازات دانش آموزان مدرسه متوجه شديم كه 100% آن‌ها رشد علمي مثبت داشته‌اند و معدل خوبي از كلاس‌ها بدست آمده و نشان‌دهنده‌ي فعاليت خوب دانش آموزان مي‌باشد. در زمينه‌ي فعاليت‌هاي فرهنگي هنري و همچنين تربيت بدني، البته كه بچه‌ها متفاوت هستند. شايد همه نتوانند در زمينه‌هاي آموزشي خودشان را نشان دهند، بديهي است كه تعدادي از دانش آموزان هم هستند كه در زمينه‌هاي هنري و يا ورزشي استعداد خاصي دارند. با فضايي كه در اختيار ايشان قرار داديم و اجازه‌ي خودنمايي به آن‌ها داديم زمينه براي كشف و بروز استعدادهايشان فراهم شد. به طوري كه حتي خانواده‌هاي دانش آموزان را تحت تاثير قرار داده و از اين طرح بشدت استقبال كردند. تا جايي كه مورد تحسين مسئولين و كادر اجرايي هم قرار گرفت.
- افتخار مي كنيم كه دانش آموزان خلاق استان البرز پذيراي مدارس ما هستند. از روي تجربه مي‌گويم: به نظر من بهتر است فرزندانمان را جايي ثبت‌نام كنيم كه با آن مجموعه هماهنگ باشد تا به آنان آسيبي وارد نشود.
-هر موفقيتي كه براي رشدنو حاصل شود نتيجه‌ي فعاليت دوستانه همكاران و همراهي خانواده‌هاست كه تاكنون نيز اينچنين بوده است.

سخنان ناظم

 

ناظم يا معاون مدرسه ابتدايي رشدنو كه از سال 1380 با اين مدرسه همكاري مي‌كند، پيش از اين در استان خوزستان 2 سال ناظم و 2 سال مدير آموزشگاه خوب و موفقِ «سازان» بوده است. در زير خلاصه‌اي از مصاحبه به يادماندني با آقاي فرشيد پريزاده را مي‌خوانيد:

 

- رشدنو مجموعه‌ي گسترده‌اي است كهس مثل زنجير به هم پيوسته است. مجموعه‌ي راكدي نيست. هميشه چهارچوب‌ها را مي‌شكند و رو به جلو حركت مي‌كند و از خود سيستم، مديريت و كادر اجرايي تا دانش آموزان و والدين در اين موفقيت سهيم‌اند. دوست دارم بدانيد كه تمام زمان دانش آموزان در زنگ‌هاي تفريح بهينه شده است. من با توجه به وظيفه‌اي كه بعهده دارم و سابقه‌ي خانوادگي كه در اين زمينه دارم سعي كردم با ترفند «بازي» هم آن‌ها را كنترل كنم و هم آن‌ها را علاقمند به مدرسه، درس و يادگيري نمايم.
- همدلي پرسنل از جمله ويژگي‌هاي اين مدرسه است. اردوهاي علمي نيز از خصوصيات قابل ملاحظه در دبستان رشدنو محسوب مي‌شود. اردوهاي بازديدي از كارخانه قارچ ملارد، كارخانه استدلر، كارخانه LG و ... اين بازديد‌هاي علمي به دانش آموزان كمك مي‌كند تا ضمن پرورش روحيه‌ي ابتكاري و خلاقانه با شيوه توليد نيز آشنا گردند.
- رواج بازي‌هاي كامپيوتري و نتيجتاً عدم تنفيذ مسئوليت به بچه‌ها، ‌شايد بزرگ‌ترين دغدغه‌ي فكري من باشد. چراكه اين مساله دانش آموزان را آدم‌هايي بي‌مسئوليت تربيت مي‌كند. توصيه‌ي من به والدين بخصوص پدرها اين است كه رابطه‌ي نزديكي با فرزندان برقرار كنند و حتي‌المقدور در هفته يك روز با آن‌ها باشند، به پارك بروند، زمين بخورند و از جا بلند شوند تا بچه‌ها يادبگيرند هربار كه زمين مي‌خورند مي‌توانند بلند شوند و دوباره به حركت ادامه دهند.

 

فعالیت ها

- جشن شکوفه ها

- بازگشایی مدارس

- جشن قرآن

- نماز جماعت

- نمایشگاه سفال

- پیوند اولیاء و مربیان

- اهدای جوایز

- شب یلدا

- جشن روز دانش آموز

- انتخابات شورای دانش آموزی

- گرامیداشت هفته تربیت بدنی

- نقاشی همگانی

- اردوی باغ پرندگان

- نمایشگاه کتاب (داخلی)

- مانور زلزله

- مراسم دعای توسل

- جشن عید غدیر

- کارخانه ناگت مرغ

- کارخانه استدلر

- اردوی موزه جانورشناسی

- اردوی آسمان نمای تهران

- روز هوای پاک

- محرم و صفر

- نمایشگاه آثار دانش آموزان

- هفته بهداشت مدارس

- توزیع تغذیه سالم در مدرسه

- کلاس های رباتیک

- جشن 22 بهمن

- آماده سازی مدرسه

 

2 - درباره راهنمایی غیر دولتی رشدنو

 

سخنان مدیر

 

ديدگاه آقای میرزایی، مدیریت مدرسه راهنمایی رشدنو، دارای مدرک لیسانس زبان و 36 سال سابقه کار در آموزش و پرورش در سمت های دبیر، معاونت، مدیریت و نیز مسئولیت های آموزشی در ادارات آموزش و پرورش و سرگروه زبان درباره آنچه در مدرسه راهنمايي رشدنو مي‌گذرد:



- عملکرد مدرسه برای ارتقاي و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر مبنای تعامل دبیران و کارکنان با دانش آموزان و خانواده هایشان بوده و در سال جدید به منظور تقویت نشاط علمی میان دانش آموزان  مبنای کار بر اساس تلاش بیشتر بخصوص برگزاری کلاس های تکمیلی در دروس پایه، تقویت علمی دانش آموزان المپیادی و نیز تشویق دانش آموزان به شرکت در مسابقات پرورشی می باشد.

 

- برای تشکیل کلاس های تقویتی و تکمیلی در دروسی مانند ریاضیات، علوم، عربی و زبان اقداماتی انجام شده که این روند از تابستان آغاز و تا پايان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

- تلاش دانش آموزان و کسب رتبه های علمی و ورزشی چه در سطح ناحیه و چه در استان بسیار مطلوب بوده است. 


 

- از برنامه های آینده مدرسه می توان به تلاش جهت بالابردن سطح علمی دانش آموزان، ایجاد محیط مناسب تربیتی و استفاده از دبیران مجرب و تعامل بیشتر با خانواده ها اشاره نمود.

- دانش آموزان عزیز با تلاش و پیگیری های خود می توانند به آنچه در اهداف خود دارند دست یابند. زیرا هیچ امری غیرممکن نیست.

 

 

 

سخنان معاون فرهنگی

 

گزيده‌اي از مصاحبه آقاي علی عباسی معاون فرهنگی مجتمع رشدنو. ايشان در آموزش و پرورش به مدت 14 سال سابقه فعالیت دارد. حافظ کل قرآن کریم و داور مسابقات قرآن در آموزش و پرورش ناحیه و استان و 3 سال است که سرداور مسابقات بسیج دانش آموزی استان تهران و البرز است.

 

- به نظر اینجانب زمانی یک مجموعه پویا و فعال می شود که همه اعضای آن متحد شوند. الحمدلله در مجتمع رشدنو مجموعه فرهنگی حرف اول را در تمام زمینه ها می زند. در این راستا نیز معاونت فرهنگی در کنار ديگر اعضای فرهنگی یکی از سیاستگذاران اصلی مسائل فرهنگی در مجتمع می باشد. در این 10 سال خدمت در مجتمع رشدنو، آنچه باعث دلگرمی و خوشحالی من شده، نگاه مسئولین مجتمع به معنویات و مکارم اخلاقی در درجه اول اهمیت می باشد. خدا را شاکریم که نتایج بسیار خوبی در همه عرصه های فرهنگی توسط مدرسه راهنمایی رشدنو کسب شده از جمله کسب 35 رتبه اولی و تعداد زیادی رتبه های دومی و سومی، کسب دو رتبه اولی در مسابقات قرآن استان البرز و شهرستان های تهران و راهیابی به مسابقات کشوری و کسب رتبه چهارم کشوری. این موفقیت ها مرهون لطف الهی و همت تمامی اعضای مجموعه و دانش آموزان و پشتیبانی مدیریت مجتمع آقای لواسانی به عنوان رأس اول هرم فرهنگی و جلسات فرهنگی متمرکز و پی در پی در مجتمع می باشد.

* من از اینکه زنده ام و می اندیشم، خوشحالم و از زندگی لذت می برم. امیدوارم شما نیز اینگونه باشید.

3 - درباره دبیرستان غیر دولتی رشدنو

دیدگاه مسولین دبیرستان

لذت دوره جوانی در قدرت انتخاب و تصمیم گیری است، این لذت را از خود سلب نکنید.

آقاي علیرضا بهنام فرد، معاون انضباطی دبیرستان رشدنو با مدرک تحصیلی لیسانس و 35 سال سابقه مدیریتی و اجرایی در مقاطع مختلف و ستادی در آموزش و پرورش مي‌باشند. نظرايشان درمورد فعاليت‌هاي دبيرستان رشدنو چيست؟
* از آنجاییکه زیربنای مسائل آموزشی نظم و انضباط است، خوشبختانه مسئولین این آموزشگاه تأکید زیادی بر این امر دارند.
* تعامل اولیای دانش آموزان با مسئولین مدرسه بسیار خوب است و این امر از طرف دبیرستان مورد دقت و پیگیری می باشد.
* اگر فرد دقت و نظم در اجرای وظایف و کار خود داشته باشد، لاجرم خیلی اوقات باید خواسته های مجموعه را بر خواسته های خود ترجیح دهد.
* ان شاءالله این دبیرستان در آینده شاهد موفقیت های بیشتری خواهد بود.

 ***
 
سیستم آموزشی این مدرسه، سیستمی پویا، فعال، علمی، به روز و با برنامه ریزی روش‌مند است که در پی تحول آموزشی در عصر جدید است. 

 مشاور و مسئول پایه دبیرستان رشدنو آقاي ابراهیم‌محمدی، دارای مدرک لیسانس از دانشگاه تربیت معلم تهران و سابقه 33 سال تدریس دروس جامعه‌شناسی و روانشناسی، معاون دبیرستان، دبیر ورزش و مشاور دبیرستان های دولتی و غیردولتی به سئوالات ما پاسخ مي‌دهد.
  * نقش و جایگاه مشاوره این دبیرستان در تأمین و ارتقای بهداشت روانی و ایجاد زمینه برای تسهیل رشد همه جانبه دانش آموزان، ضرورت شناخت و توجه به تفاوت های فردی دانش‌آموزان در امر تعلیم و تربیت، شناخت استعدادهای عمومی و اختصاصی دانش آموزان با ابزارها و روش های علمی و کمک به آن ها در جهت هدایت و پرورش این استعداد ها و اطلاع رسانی و راهنمایی دانش آموزان در زمینه انتخاب رشته تحصیلی و ادامه تحصیل مناسب با توجه به توانمندی و علایق آنان مي‌باشد.
* دبیرستان برای آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی، اقداماتی از قبیل شرکت دانش آموزان در مراسم های مختلف با توجه به مناسبت های مختلف و ارائه کلاس های مختلف مهارت آموزی مانند کامپیوتر، رباتیک، المپیادهای علمی، فرهنگی یا مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و دعوت از صاحبان حِرف و مشاغل، بازدیدها و اردوهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 ***
در مجموعه رشدنو تلاش شده اهداف علمی در راستای اهداف فرهنگی قرار گیرد تا تکامل واقعی دانش آموزان را در پی داشته باشد .


آقاي مهدی کافیه معاونت فرهنگی دبیرستان رشدنو با سابقه 15 سال فعالیت‌هاي فرهنگی و هنری درخصوص فعاليت‌هاي پرورشي دبيرستان مي‌گويد:

  * برنامه‌هاي اجرا‌شده فرهنگي امسال بسيار پربار بوده‌است. برنامه‌هايي نظير ایام عزاداری ویژه ماه محرم و صفر، برگزاری جشن تولد دانش آموزان، همایش باشکوه انجمن اولیاء و مربیان و تقدیر از فارغ التحصیلان .
* بزرگترین توصیه مدیریت محترم مجتمع به دانش آموزان همواره حفظ آداب و توصیه به مکارم اخلاقی بوده است. در این زمینه برگزاري کلاس های مباحث فرهنگی جناب دکتر ضرابی ها و نقش هدایتگر و آموزش دهنده معاونت فرهنگی مجتمع آقای عباسی را باید به موارد یادشده افزود. اتاق فكر فرهنگي هرهفته دوشنبه‌ها 4 ساعت فعاليت مي‌نمايد كه منجر به: کسب بیش از 70 رتبه اول، 38 رتبه دوم و 9 رتبه سوم منطقه همچنین 2 رتبه کشوری در مسابقات قرآن و عترت توسط دانش آموزان نخبه، مؤمن و تلاشگر مجتمع رشدنو گرديده است.

 ***
 تمرين و تكرار معجزه مي‌كند.  


  آقاي پوريا‌روشناس ليسانس سخت‌افزار كامپيوتر با سابقه تدريس علوم كاربردي و مباني كامپيوتر و مسئول وب‌سايت مجتمع رشدنو:
* در سال نخست تدريس، دانش آموزم آقاي پوريا رفسنجاني حايز رتبه كشوري در المپياد كامپيوتر گرديد و باعث افتخار بنده شد.
* ميل به پيشرفت و ارتقا در همه مسئولين ديده مي‌شود كه با تلاش و استفاده از تجارب گذشته اين مهم تحقق خواهد يافت.

  ***
دانشمندی نیکو باش

    نكته نظرات آقاي محمدهادی محمدی سلیم (رتبه 2200 كنكور سراسري) دارای مدرک لیسانس مکانیک گرایش طراحی جامدات و مسئول پايه دبیرستان رشدنو درباره نقش و جايگاه مشاوره و سيستم آموزشي پيش‌دانشگاهي رشدنو :
* نقش و جایگاه مشاوره در این دبیرستان عبارتست از هدایت دانش آموزان در جهت رشد تحصیلی هرچه بهتر برای طی کردن پله های موفقیت و همچنین برنامه ریزی درسی جهت بهره‌وري بيشتر ساعات مطالعاتی.
* از مزایای سیستم آموزشی متفاوت پیش دانشگاهی رشدنو می توان به برگزاری آزمون های منظم و هماهنگ هر دو هفته یکبار، اطلاع رسانی دقیق وضعیت دانش‌آموزان به والدین حداقل یکبار در ماه و ایجاد فضایی مملو از آرامش برای دانش آموزان جهت مطالعه دروس نام برد.
* در این مدرسه برای آشنایی دانش آموزان با رشته های دانشگاهی اقداماتی از قبیل اهدای سی دی و تراکت های آموزشی برای شناساندن و معرفی رشته ها و همچنین موقعیت اجتماعی هر رشته و برگزاری جلسات انتخاب رشته به صورت گروهی و فردی حتي با حضور اولياي آن‌ها در تاریخ های اعلام شده انجام می شود. 

ارتباط و آدرس مدرسه


درباره وبلاگ


سلام به تمامی کودکان و نوجوانان ! هدف من از ساخت این وبلاگ لذت بردن شما دوست عزیز هستش . امیدوارم از وبلاگم لذت ببرید ! باتشکر . مدیریت وبلاگ
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلی لذت و شادی برای کودکان و نوجوانان و آدرس shadi.lezzat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 170823
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1